Coca Cola smakar diskmedel

... iaf på McDonalds. Det har jag insett efter att ha varit hopplöst Coca Cola-beroende i några år. I somras började jag "banta" (vill inte kalla det banta, för det låter så negativt - låt oss säga att jag startade ett korståg mot fettlagrena runt midjan) och därmed slutade jag dricka läsk överhuvudtaget, och slutade äta bajsmat så gott jag kunde.

Så klart har det blivit en del "misstag" på vägen, men de misstagen verkar bara ha gynnat min viktnedgång. Läsken är iaf helt utesluten, för jag är inte ens sugen på det! Jag dricker kolsyrat vatten, eftersom pappa hittade en soda stream :) Hur perfekt kan det bli egentligen? Har finally insett att sött är inte alltid godast. Vatten ftw! - KRANvatten ftw! :) Min flickvän påverkar mig på ett bra sätt, när hon propagerar för VARFÖR man ska undvika köpevatten och istället dricka det från kranen.

Hursomhelst, min kur var: *trumvirvelDamDamDaaaam* Nutrilett. Gott, men inte särskilt mättande. Jag följde kuren typ... 3 veckor kanske, till och från (man tröttnar rätt snabbt på det). Nu, idag, presens, har jag slutat gå och småäta, börjat gå promenader, och dricker tillräckligt med vatten för att kroppen ska må bra. Drack inte en droppe innan! Bara en grej kvar att fixa... GRÖNSAKER! Isch.. Don't like them.. Lovar, de har säkert kommit med nån utomjording som hade dålig smak. Men det är bra för en iaf..

Här kommer lite info som säkert INGEN av er bryr sig om, men eftersom det är MIN blogg så skiter jag i det! :D (Vill ha det här för att komma ihåg - minnet är inte som det varit, jag kanske blir av med min almanacka)

Mått och vikt innan kuren:

Vikt: 89 kg
Midja: 106 cm
Stuss: 121 cm
Lår: 77 cm

Mått och vikt TODAY:

Vikt: 81 kg
Midja: 101 cm
Stuss: 115 cm
Lår: 71 cm

Sooo, there've been som changes.. Och det är jag så himla glad för, annars hade jag nog inte fortsatt detta pepp-tänkandet.

Dags att gå ut då, plugga in musiken i öronen, och stänga av all tankeverksamhet.

Och kom ihåg, kommentarer förgyller min dag!

Puss och kram


Kommentarer
Postat av: Tanja

Bra jobbat vännen!

2008-10-15 @ 00:55:06
URL: http://tanja.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0