Don't worry, be happy!

Efter att ha pratat med E i en timme känner jag mig supermycket lugnare. Slutsatsen blev: dra inte förhastade slutsatser. Det är bara att ringa dit imorgon, och går det att lösa är det ju jättebra. Min panikattack innan berodde väldigt mycket på min rädsla för att vara utan pengar. Jag vill inte bli utblottad.. Jag vill ha så att jag klarar mig. Men som sagt, det var en förhastad slutsats. Inte bra. Här kommer en mini-lista på varför förhastade slutsatser inte är bra:

1. Du blir sjuk av oro utan någon egentlig anledning, anledningen finns ju inte mer än i din hjärna.
2. Det är 50%(mer eller mindre) chans att din slutsats besannas, eller dementeras. Varför gråta i förväg? (I've learned it the hard way)
3. Antingen blir du besvikad eller överlycklig. Av min erfarenhet kan jag säga att nästan ingen av mina förhastade slutsatser har slagit in. (Hm, då borde det ju vara nåt bra, eftersom jag blivit överlycklig när det inte blivit som jag trodde? - Fast oj, förhastade slutsatser är inte alltid negativa slutsatser. Nu kom jag ihåg varför slutsatser är bad).
4. Slutligen - om du nu är så tvungen att dra en förhastad slutsats, se till att tänka det ALLRA värsta som kan hända. Då blir du inte så besviken.


Här kommer den utlovade bilden på min töjning btw.
På tal om töjning så sov jag som crap inatt, hade så jäklens ont i öronen, så kunde inte ligga på sidan eller mage som jag brukar. Var tvungen att ligga på RYGG och "sova". Dömt att misslyckas. Drömde nåt, vaknade, drömde nåt, vaknade. Så höll det på hela natten. Till råga på allt så varar mitt hål i höger öra, fattar inte varför. Har ju inte töjt för snabbt! GRRrrrrRRRRRRRRrrrrrrr! Buhu...


Kommentarer
Postat av: E

Så jävla snygg! (du)

Efter Perra är det min tur.

(OM jag vågar)

2008-10-13 @ 21:23:26
Postat av: Alexandra

ja men det suger hårt!

hur går det med jobbet nu? :D

2008-10-13 @ 23:07:27
URL: http://sandystardust.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0