Some recap!

Long time no blogg, jag vet! Men jag har verkligen inte hunnit, det har bara runnit på i en rasande fart sen i onsdags! Så ska försöka skriva ner en liten resumé over the past days..

Ja, in onsdags då.. Var supernervös precis innan jag skulle gå på mitt första pass, men slappnade av när jag träffade min kollega som skulle räkna andra tåget (eftersom det var 2 sammansatta tåg, så kallat "multat" tåg). Tjejen var schysst som fan. Sen traskade vi iväg till tågvärdarna, snackade med de lite. Jag fick värsta berömmet för att vi hälsade på de, tydligen brukar inte trafikräknarna vara så sociala! ^^ Anyway, min tågvärd var så söt, och tog sitt jobb på värsta allvar! När vi skulle kolla korten gick han så snabbt att jag inte hann med alla, trots att han lovat att ta det lugnt! Hihi.. Men sen fastnade vi i Åkarp, då en ledning trillade ner i Hjärup, ingen ström mellan malmö och lund. Var skitläskigt när batterierna dog på tåget, inget lyse och knappt någon luft! :( Men vi behövde inte sitta där så länge som de som fick sitta till 21 på andra tåg.. Men iom strömlösheten missade vi 3 av 4 tåg som skulle räknas, så det slutade med att vi fick lön för att sitta och fick på EH i väntan på vårt sista tåg över bron. Härlig dag ;)

I torsdags hade jag sketans skoj! Träffade jättetrevliga tågvärdar, helt underbara! När vi åkte tur och retur mellan malmö/helsinborg sällskapade jag en man som var supersnygg! Hade jag varit hetero, och kanske 40+ hade han nog varit min drömman rent utseendemässigt ^^ Men anyway, jag berättade om mina planer för framtiden, att jag vill utbilda mig till lokförare och så. Då tipsade han mig om värsta grejen som jag inte hade någon aning om. Tågvärd i danmark! Varför har jag inte tänkt på det liksom!? De söker tydligen folk.. Och lönen är MYCKET bättre än svenska tågvärdars.

Jag måste passa på att berätta en annan grej som hände i torsdags! Mellan Örestad (Danmark) och malmö C på kvällen, skulle vi räkna ett tåg som var helt fullproppat! (Dessutom räknade vi fel tåg, men det är en annan historia) Jag trängde mig igenom tåget som var överfullt, och hittade till slut min tågvärd som var danska. Hon var så jäääävla cool.. Snygg... Supercharmig.. Eller.. det var inte hennes utseende som var snyggt, det var hennes personlighet som gjorde henne snygg! Sen satte vi oss i tågvärdarns hytt, där det bara var en stol. Så sa hon att vi kunde dela.. Jag: "Eeehehe... jag tror jag står upp :)" Sen skulle hon ut och fixa nåt, efter nån minut kommer hon tillbaka lite stressad och frågar mig massor om grejer från malmö som jag trodde hon skulle ha koll på! ^^ Så jag kände att jag var lite till hjälp iaf.. Men sen hände GREJEN! Hon skulle ta sin väska, och där stod vi i det trånga utrymmet, och hon böjer sig ner framför mig så att mitt lår nuddar hennes rumpa! Herreguuud, var löjligt det låter, men jag lovar att jag blev SÅ generad... fifan...

Igår var jag världens tröttaste, jobbade 12 timmar i sträck efter att ha sovit 3 timmar. Det var jobbigt, men jag träffade trevlig personal på pågatåget mellan malmö/höör. Jag fick åka med där framme, vilket jag aldrig gjort förr. Skoj :)

Jag trivs verkligen med detta jobbet, önskar att det inte hade varit så kort.. Men, detta är lite som en prao för mig. Jag får prova på hur det är att ha tåget som arbetsplats. Och jag ÄLSKAR det! Detta är så rätt... Jag har aldrig mått så bra efter att ha jobbat som jag har gjort dessa 3 dagar... Helt underbart. Det är skitbra att jag har så mycket kontakt med personalen ombord, jag har verkligen fått svar på många av mina frågor.

Oj då, detta blev ett mastodont-inlägg. Jag behövde skriva av mig :)

Snart är det dags för Igrankata! :D

Baj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0